2011 m. kovo 27 d., sekmadienis

"Trijų šaukštų" duona




"Kas per keistas pavadinimas?!", tikriausiai pagalvojote Jūs. Cha! Taip lengvai visko neišduosiu, turėsit perskaityti bent iki sudedamųjų dalių sąrašo.

Esu dėkinga Duonai (ir savo taupumui, kuris neleido įsigyti duonkepės). Šiais įtempto, paniško, kartais net isteriško skubėjimo laikais, Duona man priminė, jog viskam yra savas laikas, o procesai vyksta jiems būdingu greičiu. Pavyzdžiui, raugas rūgsta būtent tiek dienų, kiek reikia. Tešla kyla tiek valandų, kiek reikia. Bandant primesti savo pašėlusį gyvenimo ritmą duonos kepimui, galima tiesiog viską imti ir sugadinti.

Šiai duonai naudojau jogurte raugintus ruginius miltus. Man užtruko maždaug 4 dienas, kol vieną rytą, pažiūrėjusi į kibiriuką su raugu supratau, jog JAU. Čia apie tokį raugą parašiau daugiau.

Na, o dabar suprastite, kodėl duona vadinasi "Trijų šaukštų" :)
Jums reikės:
3 šaukštų ruginių miltų
3 šaukštų kvietinių miltų
3 šaukštų avižinių miltų
3 šaukštų cukraus
3 šaukštų raugo
0,5 šauškštelio druskos
po žiupsnį nemaltų kmynų ir indiškų kumynų
šaukštelio ciberžolės miltelių
~1 puodelio vandens

Kaip matote, kilograminio kepalo nesigaus. Čia sprendimas valgantiems mažai duonos arba mėgstantiems ją dažnai kepti :) Arba galite tiesiog pasididinti kiekius :)

* Viską užmaišote į tirštą košę ir paliekate pakilti uždengtą drėgnu rankšluoščiu. Tai gali užtrukti nuo kelių valandų iki pusdienio.

* Kepimo formą sutepate sviestu ir į ją supilate tešlą. Prieš tai atidėkite 3 šaukštus raugo kitam kepimui :)

* Vėl uždenkite drėgnu rankšluoščiu ir leiskite pakilti. Neskubėkite.


* Aš kepu 150 C orkaitėje. Laiko neskaičiuoju, tikrinu mediniu iešmeliu - iškepė ar ne.
Netrukus visa virtuvė prisipildo gardaus aromato, o ilgainiui ir butas. Ypač, jei jis toks pats mažas, kaip ir mano :)


Iškeptą duonelę galite palikti atvėsti orkaitėje, o galite išimti ir uždengti drėgnu rankšluoščiu. Drėgnas rankšluostis ypač gerai tinka, jei kepu per didelėje temperatūroje ir gaunasi kieta pluta. :)



Duonelė nuo prieskonių labai sodaraus, intensyvaus skonio. Man prie jos užtenka tik sviesto ir airano :)


Skanaus!

P.S. ši duona, kaip ir visi kiti receptai, kuriuose nenurodytas šaltinis, yra mano kūrybos. :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą